TY - JOUR ID - 122359 TI - تسهیلگری: روش آموزش حقوق بشر JO - مطالعات حقوق بشر اسلامی JA - PFBAJ LA - fa SN - 2322-5637 AU - رحمتی فر, سمانه AU - گنجعلی دارانی, مهرداد AD - استادیار گروه حقوق، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران AD - دانشجوی دکتری حقوق بین الملل،دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 8 IS - 2 SP - 61 EP - 82 KW - تسهیلگری KW - آموزش حقوق بشر KW - مشارکت محوری KW - فقدان تبعیض DO - DOR:20.1001.1.23225637.1398.8.2.3.1 N2 - تسهیلگری یا آموزش مشارکتی از روشهای نوین آموزشی محسوب می شود. هدف از آموزش حقوق بشر ترویج و حمایت از آن است.  این مقاله با مقایسۀ تطبیقی تسهیلگری و آموزش حقوق بشر نشان میدهد تسهیلگری مناسبترین روش برای آموزش حقوق بشر است. اصول آموزش حقوق بشر شامل ترویج ارزشهای حقوق بشری، احترام به تفاوتها و مخالفت با تبعیض، تشویق به تجزیه وتحلیل مسائل حقوق بشری، توانمندسازی برای شناسایی نیازهای حقوق بشری، توسعۀ ظرفیتهای طرف وظیفه، انطباق آموزش با ویژگیهای محلی، ترویج دانش و مهارت حقوق بشر، مشارکت محوری، ترسزدایی و برقراری ارتباط میان محتوای آموزش و زندگی روزمره فراگیران در انطباق کامل با مؤلفه های روش تسهیلگری شامل برابری، مشارکت محوری، شنوندگی فعال، رعایت محرمانگی، ایجاد محیطی امن، احترام متقابل، محوریت تجربه های افراد و تجهیز متناسب مکان است. UR - https://www.pfbaj.ir/article_122359.html L1 - https://www.pfbaj.ir/article_122359_7382e1585523ad9a8351a654481f92af.pdf ER -